Dag 04 - Vad är kärlek?

KÄRLEK

Kärlek är ett väldigt stort begrepp som innehåller så mycket. Man kan ha kärlek till en partner, sin familj, sina vänner eller ett husdjur. Kärleken är olika beroende på vem man känner den för, men oftast innehåller den tillit och trygghet.

Kärlek till sin familj känner nog dom flesta. Man är en del av någon/några. Man delar minnen som är både bra och dåliga, roliga och sorgliga. Man vet att vad som än händer så kan ingen bryta banden mellan syskon eller mellan barn och föräldrar. Det i sig är en trygghet. Man kan vara sig själv med sin familj, för dom känner en så otroligt bra. 

Kärlek till sina vänner varierar väldigt mycket beroende på hur nära vännen är. Jag har en väldigt nära vän, och hon är i princip den enda av mina vänner som jag verkligen känner kärlek till. Jag vet att vad som än kommer hända så kommer hon alltid ställa upp för mig, precis som jag alltid kommer att ställa upp för henne. Hon är otroligt snäll och har ett stort hjärta. Jag känner verkligen vänskapskärlek till henne, för hon är en helt underbar människa. Janni <3

Kärlek till sin partner kan också variera. Det beror på om man verkligen har hittat den rätta och man känner en stark och äkta kärlek, eller om man egentligen bara är kär i kärleken. Jag har definitivt hittat den rätta. Hur jag vet det? Jag känner det, långt inne i mitt hjärta så känner jag att Erik är den rätta för mig. Jag känner även trygghet med Erik. Jag vet att vad som än händer, så länge jag har honom, så ordnar sig allt. Jag älskar honom, mer än allt annat som finns i mitt liv. Han har ett hjärta av guld min kille <3

Kärlek till ett husdjur är egentligen som till en familjemedlem. Man är oftast med från det att husdjuret är en liten bebis tills den växer upp och blir mer självständig. Jag tror att kärleken dyker upp mellan ägare och djur eftersom man knyter an så otroligt mycket när djuret är litet och man skall lära den hur världen fungerar. Man måste kämpa så hårt för att få förtjäna det lilla djurets tillit och för att få djuret att känna sig tryggt med än. När man har lyckats med det så känner man en enorm stolthet och ens självkänsla förstärks. Man vet att just det här djuret har valt att lita på mig och har valt att se mig som en vän. Det är kärlek till ett husdjur.

Sen finns det många som säger att dom älskar någon, och sen gör dom den personen illa på olika sätt. Antingen fysiskt eller känslomässigt. Jag är helt säker på att om man gör någon illa så älskar man inte den personen. Det är ett exempel på att bara vara kär i kärleken. Man skulle aldrig vara otrogen mot någon man verkligen älskar, man skulle aldrig slå någon man verkligen älskar. Så jag tror inte på dom som säger att dom är kära i någon som dom ändå gör så mot.

Ja, det är min uppfattning av vad kärlek är. Jag har säkert glömt massor med saker man jag orkar inte skriva mer just nu =)
Min kärlek till dig är det starkaste som finns <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0