En äkta vän.

Dagen började med att jag blev väckt av fostermor, hade gärna sovit i minst 3 timmar till.. När jag steg upp var det dags att fixa håret. Jag satte i in packning och satt med den i ungefär 1 timme. Nu känns håret mycket mjukare, och det glänser mer. Sen var det full fart att sminka sig och byta om. Vid klockan 16 tog jag mig en härlig promenad bort till Trulsegården. Där satt min lilla ängel med klänning och allt, gud så vacker du va, finns inte ord. Jag och Sandra skulle nämligen vinka hejdå när 9:orna åkte iväg för att ha bal. Så man träffade på en del gamla lärare, och det är alltid lika kul att se hur glada dom blir av att se än. När dom hade åkt blev det näst intill helt tomt på skolan, så vi satt kvar där och hade allmänt tråkigt. Efter ett tag såg man han i rondellen. Och han åkte emot oss. Det är första gången jag sett dig efter vi har blivit vänner igen. Kändes bra att kunna se dig i ögonen och veta att du kollar tillbaka. Men han försvann efter bara en kort stund. Och Sandra vänder hemåt. Så då var det bara jag och två vänner kvar, i brist på något annat att göra så åkte vi hem till Henke och satt i hans frigge och glodde på film. Efter ett tag kom han dit.. Sedan skulle vi ta bussen till båthamnen, men när vi redan var halvvägs så får jag ett sms där det stod att dom som var där nere skulle åka därifrån. Då kändes det ganska meningslöst att åka ner dig, så vi tog bussen runt istället och till slut var vi strandsatta på Skrabbe. Agge var helt desperat i att fixa öl, men tyvärr så lyckades han inte, vi ringde runt till varenda människa vi känner nästan och frågade, men idag hade tydligen ingen något att dricka... Sedan kom bussen och Henke hoppade på den och åkte hem. Vi som var kvar åkte hem till Kalle. När vi kom till Kalle så hade det precis börjat en film på Tvn som hette något i stil med "Min största kärlek". Gud vilken rolig film, fast i slutet började jag nästan gråta för den var så himla romantisk. Den handlade om att man ska gå efter insidan hos folk. Man ska inte dömma en person efter hur dom ser ut. Väldigt gullig film, verkligen.

Sedan åkte jag och Agge till Trulse igen där vi mötte coola gänget som satt på en gräsmatta och inte hade något för sig. Efter ca 4 minuter så tröttnade jag på att sitta och stirra ut i tomma intet så jag vände hemåt. Nu har jag kollat på en film, och tankat ner ett spel. Men eftersom spelet tydligen inte vill fungera nu så får jag anfall. Men nu sitter jag iallafall här. Har inte så mycket att göra. Hade tänkt skriva klart här och sedan kanske kolla på en film om jag hittar någon bra, och efter det ska jag dejta kudden. Vill vara utvilad imon eftersom det är helg vilket betyder fylla och fest..

Jag trodde verkligen att jag skulle skämmas och aldrig mer kunna se dig i ögonen. Som tur var kollade jag, och det kändes helt underbart! Känns så bra att vi kan prata igen, och att vi är vänner. Nu bygger vi upp den här vänskapen på riktigt och jag vet att ingen av oss vill förstöra den. Du är värd guld, hoppas du har insett det nu.

..Zindoria

Kommentarer
Postat av: Denise

Naw, du är så söt. :(

Jag ryser flera gånger när jag läser texterna du skriver och jag vet inte varför. Antar att du berör. Och skriv den där boken som du börjat på, lägg ned tid på det och bara skriv. Du är inte tom på ord, du skriver hur mycket som helst, och inget är inte läsvärt.



Och fastän jag inte "känt - känt" dig länge alls nu fastän vi kommit varann så nära så SAKNAR JAG DIG, och det har bara gått en dag. Har i alla fall massor att prata om när jag kommer tillbaka.



Möt mig på centralen på söndag? :(

Pusspårej, och sup inte ihjäl dig idag är du snäll. Tänk på vad som hände mig när jag svepte en vinare.



<3

2008-06-13 @ 15:50:56
URL: http://xespandia.se.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0