Mitt dussin fläsk, Melker.

Jag har varit hemma från skolan i två dagar nu. Igår hann jag i allafall sjukanmäla mig, idag vaknade jag 12:05, alltså 5 min efter att tiden hade gått ut, segt. Imon skall jag till skolan, för jag har lovat Nellie att leka med henne imon och för att få gå ut måste jag till skolan. Kanske ska träffa min kusin en timme imon i stan efter att jag har slutat, då kan jag vänta på Nellie medan, så jag slipper åka hela vägen hem helt ensam. Jag har missat så jävla mycket i skolan, börjar närma mig 50% frånvaro nu, inte bra Johanna. Jag måste nog börja skärpa mig. Det drabbar inte bra mig, för jag gör ju grupparbeten i skolan och det drabbar alla som hamnar i samma grupp som mig, stackars dom.

Nu sitter jag här och lyssnar på såkallad psykmusik, enligt mig och alex. Rätt bra musik, förutom att jag känner mig helt borta i huvudet. Fast det är iofs ganska skönt för musiken gör så att det inte finns så mycket plats kvar till att tänka. Helt suveränt faktiskt. Kanske borde börja lyssna på sådan här musik så att jag slutar tänka så mycket, eller något..

Idag har Nellie faktiskt inte bett mig blogga, vilket är konstigt för hon tjatar på mig varje dag. Fast innerst inne så vet jag att hon verkligen vill att jag ska blogga. Ibland känns det som att jag bloggar för hennes skull, eller det känns så ganska ofta. Fast det är bra att blogga för hennes skull, för då känns det mer värt att göra det. Och eftersom jag gör allt för henne så är det klart att jag även bloggar för henne. Och sanningen är den att om exakt 14 dagar så fyller Nellie år. Då blir hon hela 16 år. Då betyder det att jag och Nellie har varit bästa vänner i 12 år, tror jag. Nellie, du får rätta mig om jag skrev fel. Tiden går väldigt fort, när man har roligt tänkte jag först, men jag har ju självklart inte haft roligt varje dag i 12 år, så länge har nog inte någon roligt utan avbrott. Mina avbrott brukar faktiskt, som tur är, komma samma dagar som Nellies. Då är vi deppiga tillsammans, och det brukar sluta med att vi alltid kommer fram till samma sak: Vi hatar världen, och världen hatar oss. Det låter alldeles utmärkt dom dagarna. Nu skall jag sluta skriva om Nellie, kan inte tjata om henne hela tiden. Sanningen är att jag faktiskt inte orkat skriva mer idag över huvudtaget. Får hitta på något annat. Kanske läsa Charlies blogg, det är alltid roligt att läsa den. Tycker att den är värd att ta en titt på www.xade.blogg.se

Sov sött, eller något.

..Zindoria

Kommentarer
Postat av: Anonym

http://maengan.blogg.se/index.html

2008-10-15 @ 23:51:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0