Dagens fucking outfit.

Sitter i mitt rum nu med en bok framför mig, har ett stort grupparbete i skolan i kursen "Människan socialt & kulturellt". Jag har inte ens börjat med min del av arbetet och jag förstår absolut ingenting av vad jag ska göra. Arbetet handlar om en kultur och en målgrupp och hur det är i olika kulturer. Arbetet är inom gränsen vård och omsorg. Min grupp arbetar om Samerna, så boken framför mig, "Samernas Historia" ser helt fucktar ut och jag har inte ens lust att öppna den. Vet att jag måste göra åtminstone någonting för att inte Natalie i klassen skall bli arg på mig.

Idag har jag varit i skolan i stort sett hela dagen, stack hem sista lektionen eftersom vi kunde arbeta med grupparbetet hemifrån. När jag hoppade av bussen på min hållplats så kom Nellie och hämtade upp mig så att vi kunde åka hem tillsammans, hon skulle hem till hennes kyckling. Så jag satt i storarummet och kollade på tv i några timmar, åt middag som maria lagade, hjälpte maria med en "lek hage" för våra nya kattungar, men det visade sig att två delar har försvunnit så vi vet inte riktigt hur vi ska göra. För tillfället är inte kattungarna så irriterande, för dom är så små så man märker dom inte eftersom dom fortfarande ligger i födsel buren. Men om några veckor kommer det inte vara lika roligt med 9 jämn gamla kattungar som springer omkring runt ens fötter, åh. Sen gick jag ut ungefär en timme med Nellie. Vi åkte till trulsegårdsskolan för att Viktor, Kalle och Alex skulle spela basket. Jag och Nellie ägnade den största delen av tiden till att åka ner för en ramp. Sen kom Henke och Robin dit och gjorde oss sällskap. Sen skjutsade Nellie hem mig eftersom hon skulle vara barnvakt halv 8. När jag kom hem satte jag mig framför tvn lite, och nu sitter jag här framför datorn.

Det finns något som jag stör mig fruktansvärt mycket på, och det är "dagens outfit". Vem fan kom på idén att skriva i en blogg vad man har på sig för kläder? Vem bryr sig om vad någon annan har på sig för kläder?
Så för att göra det hela ännu mer störande så kommer min alldeles egna...
Dagens outfit:
Strumpor: köpta från okänt.
Andra underkläder: köpta från okänt.
Mjukisbyxor: inte mina.
Slapp tröja: köpta från okänt.

Fyfan vad intressant det där var, riktigt roligt samtidigt. Borde göra dagen outfit fler gånger, hoppas folk blev rikigt intresserade utav vad jag har på mig! Synd bara att ni inte kan köpa likadana snygga kläder som jag har på mig, eftersom jag inte lägger på minnet vartifrån jag köper allt som trycks in i min garderob, ( de flesta sakerna ligger i en hög på mitt rum)

Ibland när jag läser någon annans blogg, så kan jag bli så överraskad av att folk skriver om så ointressanta saker. Fast jag tror inte att någon bryr sig om vad jag skriver heller. Men skillnaden är att jag skriver min blogg för mig själv och för min närmaste vän. Och för det mesta är det nog bara vi som förstår vad jag skriver. Men alla som skriver tillexempel dagens outfit, ni skriver för alla andra, för att folk ska bli intresserade. De flesta kända bloggar skriver om mode, men har ingen förstått att det finns saker som är så mycket mer intressant än vad folk har köpt och hur mycket det kostar och vad för fånigt märke det var på den nya prylen?

Nu har jag vaknat 4-5 gånger varje natt i två dagar av att jag har kramper i magen, har ingen aning om vad det beror på. Pratade nyss med fostermor om det och eftersom våran privatläkare har gått i pension så måste jag beställa tid på vårdcentralen, och det har jag fan ingen lust med. Om det är något jag avskyr så är det att åka till sjukhus eller vårdcentralen, jag lider hellre än att åka dit! Det är hemska ställen som inte förtjänar att finnas. Fast jag måste ändå få reda på vad min jävla mage håller på med.

Någon dag ska jag beställa tid hos min frisör för att färga håret, har ingen aning om vilken färg jag ska ha, ge mig några tips?

..Zindoria

Kommentarer
Postat av: Denise

Du får fixa en snygg header, Johanna. <3

2008-10-22 @ 15:39:07
URL: http://xespandia.se.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0