- Första skoldagen!

Första dagen i skolan. Går i en helt ny klass, eller det är fyra st från våran gamla klass som går i samma plus några från andra klasser. Vi är 18 styckna bara och klassen jag går i heter nu OP3A. Har samma studiehandledare som förra året vilket känns bra eftersom jag inte måste berätta hela historien om mig återigen. Jag var jätte nervös när det var upprop för jag har inte fått hem något brev från skolan under sommaren. Men dom ropade upp mig ganska tidigt, och efter mig på klasslistan kommer Johanna Halldin! Bra att jag kom i samma klass med någon som jag umgås mycket med i skolan! Och inriktningen för våran lilla klass är psykiatri. Våran lärare berättade idag vad vi kan jobba med efter 3an. Vi kan jobba med rehabilitering för handikappade på sjukhus, vi kan jobba som mentalskötare på psyket JIPPI! Och vi kan även jobba med psykosocialt arbeter, alltså vi kan jobba med missbrukare. Det låter toppen! Jag har inte fått mitt schema ännu men min lärare berättade lite om det.. Tyvärr slutar vi kl 16 på fredagar men han sa att vi kommer få sluta tidigare om vi jobbar bra. Jag börjar 11:50 varje måndag! Haha, den du! Det är ganska vanliga tider annars, vi börjar vid 8-9 tiden och slutar vid två-tre tiden. Nog tjötat om skolan!

Just nu sitter jag i soffan med Janni och lyssnar på hennes skiva med lugna låtar. Jag hoppar gärna över kärlekslåtarna, blä.. Janni har precis lagat mat till mig! Hon är en duktig hemmafru.

Mitt liv rullar på som vanligt just nu. Det är precis som det brukar vara. Jag vill inte ha det såhär men jag får helt enkelt leva med det. Men i mitt hjärta så är det alltid du och jag.

Nu skall jag kolla på tv och ta det lugnt. Jag är sjukt trött!

Peeeace! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0