Dag 01 - presentera mig själv

Ja, då skall väl jag presentera mig själv.. 

Jag heter Johanna och är 18 år. När jag var liten så frågade någon mig vad jag ville bli när jag blev stor, då svarade jag att jag ville jobba på sjukhus. Det har alltid varit min dröm. Jag har gått omvårdnads programmet och mitt nästa mål är att bli sjuksköterska men först vill jag arbeta lite inom vården och få lite erfarenhet. 

Min andra dröm, eller rättare sagt en till dröm jag har är att i framtiden skaffa familj. Jag vill ha många barn, en stor familj. Jag vill bo i hus och ha mysiga familjekvällar. Mina drömmar kommer på delad första plats. Jag nöjer mig inte med att bara en dröm går i uppfyllelse, jag nöjer mig bara om båda två går i uppfyllelse.

Jag har alltid varit en person som ser dom negativa sidorna av allt. Men på senare tid har jag förstått hur värdefullt livet är och för varje dag som går så ser jag saker och ting mer och mer positivt. Jag har burit omkring på väldigt mycket sorg, och det är väl anledningen till att jag sett allt som negativt. Men nu så börjar jag lära mig att hantera sorgen. Jag har börjat lära känna mig själv. 

Nu för tiden vet jag också vad som får mig att må dåligt och vad som får mig att må bra. Jag har lärt mig att helt enkelt säga nej till saker som får mig att må dåligt. Det finns ingen som kan tvinga än att göra saker som man egentligen inte vill. 

Just nu bor jag, min pojkvän och vår kära lilla iller tillsammans i en etta som vi hyr i andra hand. Förhoppningsvis hittar vi en annan lägenhet snart. Det är väldigt frustrerande att bo såhär trångt och att inte kunna ordna på det sättet man vill. Jag vill givetvis också att illern skall ha ännu större yta att röra sig på. Vem vet, om vi får större så kanske lilla Totte kan få en lekkamrat. 

Det var allt jag kom på om mig själv just nu. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0